onsdag 18. mars 2009

Spor, leteaksjon og søk

I går sjedde det ganske mye. Først dro jeg til Stend og gikk tur og trente spor med hundene. Kajsa fikk et ca 600 meter langt spor på en åpen gresslette i nokså mye vind, mens Nira fikk et lite spor i skogen ved siden av.
Sporet til Kajsa gikk nokså bra. Sporet startet i sidevind hvor hun gikk bra spor 1/2-1 meter til siden for der jeg egentlig hadde gått. Etter en vinkel fortsatte sporet i motvind. Her gikk Kajsa i siksak med ca 1-2 meter til hver side, men hun klarte likevel å få med seg gjenstandene. Deretter fortsatte sporet ca 40 meter langs en grusvei. Her var det fullstendig sportap, hun klarte ikke å ta opp sporet før vi kom frem til der jeg fortsatte ut på gresset igjen. Jaja da vet jeg hva jeg må trene mer på. Resten av sporet gikk veldig greit.
Nira sitt spor gikk vel også nokså greit, men jeg tror jeg må begynne å merke sporet for å sikre at hun virkelig går på rett sted. Hun er litt vanskelig å lese.
Vel hjemme igjen rakk jeg akkurat å få spist i det telefonen ringte. Det var leteaksjon på Voss. Da bar det ut igjen. Denne gangen kom vi heller ikke i søk. Etter ca 1 times kjøring ble vi bedt om å snu. Savnede var funnet av et helikopter.
På vei hjemover ble vi enige om å trene sammen med Kokstad lag. Kajsa fikk 3 figuranter; en i en container, en bak noen paller og en bak en haug med dekk. Kajsa fant alle figurantene greit, men hun plukker fastbittet før de er skikkelig lokalistert og fortsette å søke med bittet i munnen. Vi får forsette med tilgjengelige figuranter som hun må jobbe litt for å finne veien inn til og løsbitt.

2 kommentarer:

  1. Hurra, fant bloggen din ;-D WOW, du er en super aktiv dame! Utrolig spennende å lese om hverdagen og treningen deres - dere er kjempe flinke :-) Hilsen og klem fra Elín & Zanto

    SvarSlett
  2. Joda, det er nok å gjøre. Skulle gjerne hatt litt flere timer i døgnet :-)

    SvarSlett