mandag 13. april 2009

Prosjekt påvisningsline

I dag har vi vært på Askøy og trent rundering, budføring og grusspor.
Runderingen gikk nå sånn den pleier. Kajsa løper dit hun selv har lyst til og det stemmer som regel overens med det jeg mener, men av og til styrer hun litt vel mye selv. I dag hadde vi prosjekt "påvisningsline". Vi skal konkurrere i bruks om under 2 uker og der må vi bruke påvisningsline. Det var mao på høy tid å begynne å trene på dette. Jeg har forsøkt en gang tidligere og da var det med livet som innsats. Vel, det har ikke blitt bedre. På første påvisning fløy jeg nesten èn meter gjennom luften i det jeg sa "vise", så jeg måtte bare slippe linen. På neste påvisning klarte jeg å løpe ca 4-5 meter før jeg snublet og falt så lang jeg var, også denne gangen måtte jeg bare slippe linen. På siste påvisning derimot, klarte jeg å henge på slep hele veien ut. Jeg har gjort store fremskritt i dag altså :-)
Etter runderingen fikk vi trent litt budføring. Dette gikk kjempefint første gangen, men jeg måtte selvsagt prøve et par ganger til og de neste gangene hadde vi litt problemer med at Kajsa ikke ville tilbake til meg.
Etter treningen dro jeg opp på et næringsområdet og trente litt grusspor. Det første sporet begynte veldig dårlig. Det var tydelig at det var lenge siden sist, men etter ca 30 meter begynte ting å løsne og resten av sporet gikk kjempefint. Når vi først var i gang måtte vi selvsagt gå enda et spor, men også dette gikk kjempefint.
Ellers har vi trent litt lydighet i det siste og vært på 2 fjellturer, Lyderhorn og Sandviksfjellet, i påsken. Har dermed tilbakelagt 4 av de 9 fjellene i topptrim.

3 kommentarer:

  1. Se her ja. Går du for førstepremien i Toptrim konkurransen :D

    SvarSlett
  2. En god latter forlenger livet ;o) Syntes dere var veldig flinke jeg - fra 1 m i luften, til 4 m på bakken og helt til mange mange meter ut i skauen.... ;o) Det kalles fremgang...*kniiis*

    SvarSlett
  3. Tror ikke Kilimanjaro er noe for meg, men i såfall har jeg alt utstyret i orden i hvert fall. Kenneth har vel handlet for ca 10000,- nå tror jeg.
    Er veldig stolt over fremgangen min på treningen i dag. Synd jeg ikke fikk dere andre. Jeg fløy jo bare rundt i skogen og prøvde å legge et lite spor. Ikke så lett tydeligvis :-(

    SvarSlett