mandag 23. mars 2009

Nok en travel helg med turer, MH, rundering, trening og jobbing

Også denne helgen har jeg fått gjort utrolig mye.
Det startet på fredag med tur med hundene opp på Løvstakken i nydelig vær. Vi gikk fra Melkeplassen, via Ravnafjellet og så opp på toppen. Denne veien er det nesten ingen andre som går på formiddagstid, så hundene fikk gå løs nesten hele veien. Da vi kom hjem lå hundene og sov resten av ettermiddagen, de var tydelig fornøyd med dagens tur. På kvelden var det på tide å trene seg selv litt, så jeg dro inn til Xanadu og var med på MRL-timen der. Deretter bar det i vei på nattevakt.
Etter å ha sovet på lørdag formiddag dro jeg på runderingstrening med Kajsa. Før de andre kom trente vi litt lydighet og det gikk vel nokså greit. Ser vi må trene en del på dekk under marsj og fri ved fot fremover. Runderingen gikk også veldig greit. Kajsa løp langt ut og langt frem på alle slagene. Vi brukte også løsbitt for å sikre oss mot melding på sete. Treningen var utrolig kjekk og det gikk så bra med alle hundene. Det er en stund siden sist jeg var på disse treningene og alle hundene var kommet veldig langt siden sist. Det var kjempekjekt å se. På kvelden ble det en litt kortere tur med begge hundene.
På søndag startet dagen med at jeg skulle være figurant på MH. Etter mye styr med å prøve å få lilleharen til å fungere, måtte vi desverre avlyse testen. Da jeg kom hjem for å gå tur med hundene før jeg skulle på ettermiddagsvakt, viste det seg at Kenneth hadde allerede vært på tur med de. Jeg tok derfor en tur inn på Xanadu for å trene meg selv litt i stedet.
I dag ble det også en fjelltur med hundene. Vi gikk opp til Damsgårdsfjellet via Olsokfjellet. Da er 2 av toppene i topptrim i boks. Vi får se om vi får tatt en tur på Sandviksfjellet i løpet av uken slik at vi blir ferdig med alle bronsetoppene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar