onsdag 3. juni 2009

Runderingskurs i pinsen


I pinsen var Kajsa og jeg på runderingskurs med Turid Stavn og Geir Larsen. Kurset startet med teori om fredagen også var vi ute og trente hele lørdag og søndag.
For Kajsa sin del fokuserte vi på å få henne til å trekke fremover i løypen + å komme tilbake til midtlinjen når jeg roper på henne. Kajsa har en tendens til å ta "litt" for lange slag, enkelte er vel nærmere 150 meter enn 50. Måten vi gjorde dette på var å sende henne flere ganger dersom hun gikk bakover også belønne henne med kong på midtlinjen når hun trakk fremover. I tillegg ropte jeg og viste henne kongen for å få henne inn igjen. Vi laget også feller (spor som ikke fører frem + steder der folk har sittet) for å lære henne å ignorere disse. Hun har meldt litt på slike ting i det siste, så derfor brukte vi løsbitt hele helgen slik at hun ikke skulle klare å melde på sporene dersom hun ville forsøke dette. Flere bilder fra helgen ligger under bilder på hjemmesiden vår.
På mandagen syklet jeg Skjærgårdsrittet. Jeg valgte å ta mellomdistansen, så jeg syklet fra Kolltveit til Hellesøy (42 km). Det var mye motvind og jeg syklet alene hele veien, så det ble en bra treningsøkt kan man si.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar