mandag 5. oktober 2009

Trening siste uken

Den siste uken har vi fått trent en god del. Det startet med spor på mandagen. Sporet var ca 300-400 meter langt og gikk i et nokså variert terreng med myrer, bratte skråninger, opp og ned skrenter o.l. Starten gikk over en myr og vi kom godt i gang, men etter ca 70 meter kom vi bort til en liten høyde og fikk sportap. Kajsa fikk litt tid på seg til å finne ut av tingene selv, men etter et par minutter uten å komme i gang igjen, tok jeg henne de 10 meterene tilbake til der jeg har 100% sikker på at vi sist hadde spor og slo en sirkel. Etter ca 270 grader fant vi igjen sporet og fortsatte. Resten av sporet gikk greit uten flere sportap. I enden sv sporet hadde sporlegger lagt ut en ball, en kjeks og en flaske sitronvann. Kajsa, flink som hun er, tok bare ballen og lot resten ligge igjen til meg :-) Jeg er egentlig veldig fornøyd med sporet, jeg klarte med en gang å se at vi hadde mistet sporet og vi fant det igjen relativt greit.

På lørdag hadde jeg undervisning om "krav og regler" i forbindelse med grunnkurset. Da jeg var ferdig med dette og kom opp på treningen til de andre var de allerede i ferd med å reise. Jeg la et spor til Kajsa gjennom området der de hadde rundert og lot Kajsa få gå dette sporet med en gang. Sporet gikk greit nok. Det ble altfor høy fart, men vi kom oss greit igjennom.

På søndag dro vi ut til Askøy for å rundere med brukshundgruppen. Kajsa fikk en 250 meter lang rundering i overtråkket løype med 3 figuranter. Det var rett i belønning på nr 1 og løsbitt på nr 2 og 3. Kajsa fikk rundere med bringkobbelet nede hele veien. Jeg var egentlig litt nervøs for hvordan det skulle gå for i denne løypen har hun meldt på fert flere ganger, men det var ingen antydning til dette :-) Runderingen ellers gikk kjempefint, hun hadde lange og fine utslag selv på vindsiden, så jeg var fornøyd med dagen. Nå er det vel snart på tide å la henne melde med bringkobbelet av og til også :-)
¨
I dag var det NRH-trening på vannverket igjen. Denne gangen skulle Kajsa få gå et frittsøk i et område hvor det var lagt ut ett spor. Sistgang vi trente på dette meldte Kajsa på sporet, så jeg var utrolig spent på hvordan det skulle gå i dag. Vi hadde 2 figuranter, en første lå før sporet og her skulle hun melde med løsbitt, mens den neste lå et stykke etter at sporet hadde startet og her skulle hun få gå rett i belønning. Heldigvis gikk det kjempefint. Kajsa slo fint på figurantene og hun meldte ikke på sporet. Nå er vi snart klar for å komme tilbake på tjenestelista tror jeg.

Bildene fra gårsdagens trening er tatt av Teresa. Tusen takk for flotte bilder :-)




3 kommentarer:

  1. Takk for fin trening, og for at du passer litt på meg;-) Tror jammen alle sammen var kjempefornøyd i går!

    SvarSlett
  2. Det er bra at alle er fornøyd, det er sånn det skal være :-)

    SvarSlett
  3. Takk for hilsen på bloggen.
    Jo, det er trist at man må gi seg, men føler at det er en riktig avgjørelse, både av hensyn til NRH og til oss selv (familien)

    Kommer til å kikke innom bloggen din for å se hvordan det SKAL gjøres og for å få litt inspirasjon til trening med Svea.

    SvarSlett